Seyahat

Seyahat bileti platformu Obilet dünya markası olma yolunda ilerliyor

Obilet, 2022 yılında ilk adımları atılan uluslararası açılımında kısa sürede önemli atılımlarla bir dünya markası olma yolunda ilerlemektedir.

Şirketten yapılan açıklamaya göre online seyahat bileti, araç kiralama ve otel rezervasyon platformu Obilet, 2012 yılından bu yana online seyahat pazarında edindiği tecrübeyle dünya markası olma yolunda önemli adımlar attı.

Otobüs bileti başta olmak üzere uçak, otel ve araç kiralama hizmetleriyle online turizmde dikey yapılanma modeliyle çalışan Obilet, Türkiye’de kazandığı tecrübeyi ve geliştirdiği yenilikçi ürünleri yakın coğrafyaya taşımak için çalışmalarını tamamladı.

Şirket, uluslararası stratejisi kapsamında ilk genişlediği ülkelerden biri olan Bulgaristan’da kısa sürede pazar lideri oldu. 2023 yılına kadar Bulgaristan ile Türkiye arasındaki otobüs seyahatlerinde en çok online bilet satışı gerçekleştiren Obilet, uluslararası altyapısı sayesinde hem Bulgaristan içinden hem de Bulgaristan’dan diğer Avrupa ülkelerine kadar diğer yerel ve küresel oyuncuların önünde pazarda birinci sıraya yükseldi. aktiviteler. .

3 ayda 50 bin bilet satıldı

Obilet, belirlediği strateji doğrultusunda diğer ülkelerde yürüttüğü çalışmalarla birlikte, 3 aylık devreye alma döneminde yurt dışı pazarlarda yaklaşık 50 bin otobüs bileti satışı gerçekleştirdi.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Obilet İcra Kurulu Başkanı (CEO) Yiğit Gürocak, 2022 yılına kadar tüm faaliyetleri tek coğrafya ile sınırlı, platformunda tek dil üzerinden hizmet veren bir şirket olduklarını hatırlatarak, şunları söyledi: Öte yandan uygulamalarımız küresel arenada, online otobüs bileti ana faaliyet alanımız.” Seyahat platformları arasında en çok ziyaret edilen ve indirilen uygulamalardan biri oldu. Artık yüzümüzü yurt dışına çevirerek ülkemizde edindiğimiz tecrübeleri küresel bir başarı hikayesine dönüştürüyoruz. Romanya ve Sırbistan’da kurduğumuz yeni şirketlerimiz ve işbirliği anlaşmalarımız sayesinde 50’den fazla şirketimiz var. “Ülkeye otobüs bileti satışına başladık. Bir Türk seyahat teknolojileri şirketi olarak hedefimiz, dünya çapında tanınan bir oyuncu olmak, tüm dünya vatandaşlarına Obilet hizmetlerini tanıtmak ve Türk seyahat segmentinin büyümesine katkıda bulunmaktır.” dedi.

Sırada Latin Amerika var

Yerel markadan küresel markaya dönüşme hedefi doğrultusunda farklı ülke ve coğrafyalardaki kullanıcılara yerel ve kolay erişilebilir hizmetler sunmanın önemine dikkat çeken Gürocak, şöyle konuştu:

“Obilet web ve taşınabilir uygulamalarında kullanıcılara Türk dili ve Türk lirası dahil 14 dilde ve 33 farklı para biriminde ödeme seçeneği sunuyoruz. Müşteri hizmetleri için Türkçe, İngilizce, Rumence ve Bulgarca dillerinde 7/24 destek sağlıyoruz. Dış pazarlar için Satışını yaptığımız biletlerin yanı sıra yurt dışından Türkiye’ye gelen turistleri ve Türkiye’de ikamet eden yabancıları da başta otobüs firmaları olmak üzere yerel taşıyıcı firmalarımızla buluşturuyoruz.Çünkü çok dilli platform yapısına geçişimiz ve müşteri hizmetlerimizle desteğiyle Türkiye içi seyahatlerinde otobüs seçeneğini kullanmaya daha fazla ilgi duymaya başladık. Seyahatleri sırasında uçak, özel transfer, kiralık araç ve hatta otostop gibi seçenekleri tercih eden, imkanları kısıtlı yabancı turistler için otobüsü bir alternatif olarak ön plana çıkardık. Son dönemdeki satış verilerimizde yabancı payının ciddi oranda arttığını gözlemledik ve bu eğilimin artarak devam etmesini bekliyoruz. “

Açıklamada verilen bilgiye göre Obilet’in önümüzdeki dönemdeki hedefi, odaklanacağı pazarlarda Bulgaristan’a benzer başarılar elde edeceği Latin Amerika başta olmak üzere yeni pazarlara odaklanmak, daha sonra bu modeli ölçeklendirerek bir marka haline gelmek. dünya çapında otobüs bileti denilince akla gelen ilk platform.

Şirketin bundan sonraki hedefi, otobüs biletleme alanında yol haritasında ilerleme kaydettikten sonra, bu alanda yarattığı tecrübe ve farkındalığı kaldıraç olarak kullanmak, Türkiye’de olduğu gibi dış pazarlarda da otobüs firmalarına biletleme altyapı yazılımları sunmaktır. Obilet’in uçak bileti, otel vb. ürün portföyüne biletleme altyapı yazılımı sağlanması. Dış pazarlardaki kullanıcılara rezervasyon ve araç kiralama hizmetlerinin sunulması belirlendi.

Dijital pazarlama deneyimi avantajdı

Obilet, uluslararası stratejisini farklı pazarlar ve bölgeler için kişiselleştirdiği iki yaklaşım üzerine inşa ediyor ve öncelikli odak noktası online otobüs bileti oluyor. Bu stratejinin bir ayağını coğrafi olarak birbirine yakın pazarlar olan ve pazar liderliğini hedefleyen büyük Balkan ülkelerine organik giriş modeli oluşturmaktadır.

Şirket, Romanya ve Sırbistan’da kurduğu şirketlerle, taşıyıcı firmalarla doğrudan sözleşmeler imzalayarak ve bu pazarlara özel satış ve destek ekipleri kurarak yerel oyuncu olarak faaliyetlerine başladı.

Stratejinin ikinci ayağı ise bazı pazarlardaki taşıyıcı firmalarla doğrudan entegre olup kendi şirket envanterini sunmak, ancak bunu Türkiye ve Doğu Avrupa’daki yerel ekiplerin uzaktan desteğiyle, yerel bir şirket kurmadan yapmak.

Obilet, yolculuk verisi dağıtımını sağlayan yerel ve bölgesel servis sağlayıcılarla yaptığı anlaşmalar sayesinde 50’den fazla ülkedeki otobüs firmalarının bilgilerini kullanıcılarına sunmakta ve sektördeki engin tecrübesiyle satışlarını artırarak bu pazarlarda yer edinmeyi hedeflemektedir. Sayısal Pazarlama.

bafra-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu