Ekonomi

Veri odaklı bir işletme olmak için beş öneri

Her bölüm ve kuruluş kıymetli bir dönüşümden geçiyor. Hepsi daha süratli hareket etmek, datalarla daha akıllı hâle gelmek ve teknolojiyle daha fazla yenilik yapmak için uğraşıyor. Bilhassa son birkaç yıldır dijital dönüşümün bir gereklilik olduğu daima lisana getiriliyor. Kuruluşlar bu yolda ilerlerken giderek daha karmaşık hâle gelen bilgileri ve vazifeleri yönetiyor. Lakin uzmanlar, bilgilerin her ne kadar verimli operasyon yürütmek için kritik kıymete sahip olsalar da dönüşümün önündeki bir numaralı mani olma potansiyeline de sahip olduklarına dikkat çekiyor.

Dell Technologies META Kıdemli Lider Yardımcısı Mohammed Amin, “Aynı zorluklarla karşılaşan müşterilerle olan temaslarımız sonucunda, veri labirentinden çıkış yolunun genellikle doğru araç setiyle insani bakış açısının bir araya getirilmesinden geçtiğini fark ediyoruz. Buradan hareketle dijital dönüşüm yolculuğunda yollarını bulmalarına yardımcı olacak beş adım karşımıza çıkıyor” diyor. Amin, kelam konusu adımları şöyle sıralıyor:

  1. Dijital dönüşümün iş amaçlarınızı gerçekleştirmenize nasıl yardımcı olabileceğine dair net ve ortak bir vizyona sahip olun.

Karşılaşılan her BT sorunu bir iş sıkıntısıyla başlar. Bilgilerinizle nasıl baş edeceğinizin yollarını oluşturmadan evvel, bir şirket olarak çözmeye çalıştığınız zorluklar hakkında düşünün. Bu vizyona sahip olduğunuzda, hakikat teknoloji tahlilini söz edebilir ve bir plan oluşturmak için grubunuzdaki BT uzmanlarıyla ortak bir taban oluşturabilirsiniz. Agresif bir takvim belirlemek zorunda değilsiniz. Etaplı bir yaklaşımla en kıymetli varlığınız olan çalışanlarınızı hesaba katarsınız. Onlara stratejiyi anlamaları ve buna ahenk sağlamaları için kâfi vakit tanıyın.

  1. Ölçeklenebilen uygun Uç ve Hizmet olarak (As-a-service) stratejilere yatırım yapın.

Hizmet olarak (As-a-service) sunulan tecrübeler, takımlarınız üzerindeki altyapı idaresi yükünü hafifletmeye yardımcı olur. Esnek bir BT kullanım modeliyle çeviklik elde edebilirsiniz. Tıpkı vakitte ortamınızı denetim edebilir, ölçeklendirebilir, farklı dinamiklere ahenk sağlayabilirsiniz. Uç’ta sunulan fırsat ise bilgiyi, oluşturulduğu noktaya yakın bir yerde aksiyon alarak üretebilmeniz. Gerçek vakitli bilgi tahlili ile daha süratli hareket edebilir ve büyük ölçüde datayı merkezî bir pozisyona iletmenin getirdiği maliyet tasalarını azaltabilirsiniz. Bu bilhassa perakende, sıhhat ve hatta toplu taşıma üzere dalları için geçerli.

  1. Günlük, sıradan vazifeleri otomatik hâle getirin.

Yapılan bir araştırma, şahsî yararların net olması hâlinde insanların teknolojiyle daha fazla iş birliği yapmaya istekli olduğunu gösteriyor. Hatta o denli ki araştırma iştirakçilerinin yüzde 69’u hünerlerini geliştirmek ve terfi etmek için daha fazla vakte sahip olmayı istiyor. İşlerin otomatik hâle getirilmesiyle, beşerler kendilerine ilham veren şeylere ve iş fırsatlarını ortaya çıkarmaya odaklanabiliyorlar. Meraklı zihin yapısı, data analitiği için bedelli bir maharet olduğundan gruplarınız bilgilere stratejik bir yaklaşımla bakmak için kâfi vakte sahip olduğunda, içgörüye dayalı kararların önünü açmaya başlarsınız.

  1. Küçük ölçekli pilot uygulamalarla başlayın.

Sandbox, “test et ve öğren” metodu için kusursuz bir ortam. Beşerler kendilerini inançta hisseder ve siz de tesir üzerinde denetim sahibi olursunuz. İnsanları muvaffakiyet göstermeye ve bu muvaffakiyetleri duyurmaya teşvik ederken, analitiklerden içgörü elde etmek için en güzel taktiklerden biridir. Bu noktada, burada değinilen birinci adıma geri dönersiniz. Başlangıçtaki iş problemine bakın. Olumlu bir sonuç elde etmek için yeni eklediğiniz teknolojiyi, grubunuzun elde ettiği kazanımlarla vakit içinde birleştirin. Akabinde pilot uygulamanızı değerlendirin, çoklayın ve ölçeklendirin.

  1. Yeterli koçluk, mentorluk ve garanti sağlayın.

Gerçek yenilik, insan ve teknolojinin kesiştiği noktada gerçekleşir. Bu nedenle, kullanıma dayalı BT modelleri gruplarınıza gereken nefes alma alanını sağlarken, bunları insan davranışlarına hassas bir formda dağıtmanız gerektiğini bilmek çok değerli. Herkesin gerekli araçlara erişebildiğinden ve bunları tam manasıyla kullanabilmek için kâfi eğitim ve kaynağa sahip olduğundan emin olun. İrtibat kurun ve fikirlere katkıda bulunmak ve sesini duyurmak isteyenler için bir platform oluşturun. Bağlantı eksikliğinin, araştırmaya katılanların gruplarının en çok uğraş ettiğini söylediği alanlardan biri olduğunu unutmayın.

Teknolojinin, şirket kültürünün data odaklı kararlara gerçek kaymasında kıymetli bir rol oynadığına inanıyorum. İnsan yeteneklerini otomasyon ve kullanıma dayalı BT ile artırdığınızda, grubunuzu heyecanlandıran yeni fırsatlar ve tecrübeler yaratırsınız. Böylelikle üretkenliklerini yeni doruklara taşıyabilir ve kusursuz sonuçlar elde ederken kendileri için bir hedef bulmalarını sağlayabilirsiniz.

Teknolojiyi kullanarak nasıl data odaklı bir işletme hâline gelebileceğiniz hakkında daha fazla bilgi edinmek için, 29 Kasım’da Wyndham Grand Levent’te yüz yüze bir aktiflik olarak gerçekleştirilecek merakla beklenen Dell Technologies Forum Türkiye’ye buradan kaydolabilirsiniz.

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu