Ekonomi

EIB: İhracat, tarımsal üretim ve çiftçilerin sigortası

İZMİR (İGFA) –Milyarlarca insanın protein, karbonhidrat ve yağ ihtiyacını karşılayarak dünya sofralarına lezzet şöleni yaşatan Türk çiftçisi, yılda 70 milyon ton bitki üretiyor.

72 milyondan fazla küçük ve büyükbaş hayvana sahiptir ve yılda 800 bin tonun üzerinde su artefaktı ve 2,4 milyon ton kümes hayvanı üretim hacmine ulaşmıştır. 55 milyon ton yaş meyve ve sebze üretiyor.

Süt ürünlerinden bakliyatlara, et ürünlerinden unlu mamullere, yaş meyve sebzeden kuru meyvelere, zeytinyağından dondurulmuş gıdalara, su ürünlerinden zeytine dünyanın ihtiyacı olan binlerce tarım ürününde Türk üretici Avrupa üretiyor. defneden bulgura, kekikten haşhaşa, kirazdan çipuraya, ayvadan levreğe, incirden alabalığa, turşudan salçaya. Türkiye tarımsal üretimde birinci sırada yer alırken, dünya liginde ilk 10 ülkenin ortasında yer almaktadır.

3 MİLYON HEKT TARIMSAL TOPRAK ÜRETİLMEMİŞTİR

Türkiye’de son 20 yılda 3 milyon hektar tarım arazisinin tarımsal üretim alanlarının dışında kalmasına ve küresel iklim değişikliğinin üretim için tehdit haline gelmesine rağmen teknolojiye yatırım yapan Türk çiftçisi üretimini artırıyor ve artırmaya devam ediyor. dünya sofralarına yiyecek tedariki.

Tarım arazilerindeki azalmaya rağmen, dünya nüfusunun artması nedeniyle tarımsal üretimin artması bir zorunluluktur. Bu da verimliliği artırmayı gerekli kılıyor.

Türkiye’nin tarım ürünleri ihracatının yüzde 21,5’ini gerçekleştiren ve tarım ürünleri ihracatında lider konumundaki Ege İhracatçı Birlikleri, 14 Mayıs Dünya Çiftçiler Günü dolayısıyla görüşlerini paylaştı.

ESKİNAZİ; “GIDA İHRACATINDA HEDEF 50 MİLYAR DOLAR”

Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Lideri Jak Eskinazi; “İhracatı, tarımsal üretimin devamlılığının sigortası olarak görüyoruz. Türkiye’nin gıda ihracatında başkan konumundayız. Su işleri, meyve ve sebze ürünleri, zeytin, zeytinyağı, kuru meyve, odun dışı orman işleri, yağlı tohumlar bölümlerinde dünyanın en güçlü üretici ve ihracatçıları arasında yer almaktayız. TURQUALITY ve URGE Projeleri, Fuarlar, Sektörel Ticaret Heyeti ve Satınalma Heyetleri ile gıda ihracatımızı artırmaya hazırlanıyoruz. Klasik ihracat pazarlarımız olan Avrupa, Orta Doğu ülkeleri ve Rusya Federasyonu’ndaki konumumuzu korurken, ABD ve Japonya pazarlarında büyümek için çalışıyoruz. Türkiye 10 yılda 50 milyar dolarlık gıda ürünü ihraç etmeyi hedeflerken, Ege Bölgesi olarak bu ihracatın 12,5 milyar dolarını gerçekleştirmenin gayreti içinde olacağız.”

haber-gerger.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu